به وب سایت پدرام موسوی خوش آمدید.
طراحی سایت و سئو سایت

افکار اشتباه در رشد کسب و کار

افکار اشتباه در رشد کسب و کار

افکار اشتباه در رشد کسب و کار باعث تخریب کسب و کار ما می شود طوری که باعث می شود عوامل موثر در رشد کسب و کار را نبینیم یا کمرنگ ببینیم.

همه ما کارفرمایان حال حاضر یا آینده با تفکرهای خاصی اقدام به راه اندازی یک کسب و کار میکنیم.

معمولا به خاطر اینکه تاسب خاصی بر روی ایده های خودمون داریم و بسیار بلند پروازانه به این ایده ها فکر میکنیم قسمت های تاریک و مبهم کسب و کار مورد نظر را کمتر میبینیم و یا با آوردن دلایلی این نقاط سیاه رو نادیده می گیریم.

و یا به دنبال راه اندازی کسب و کاری می رویم که قبل از ما بسیاری از افراد به سراغ آنها رفته اند و ما به خاطر علاقه ای که به اون کسب و کار داریم در این زمینه بدون ایجاد خلاقیتی در این زمینه کاری شروع به فعالیت می کنیم و به نحوی راهی را شروع به طی کردن میکنیم که دیگران هم همان راه را طی کرده اند.

بعضی مواقع بدون اینکه بازار هدف خودمون را لیست وار بنویسیم و هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم به خاطر بعضی از عقاید خودمان که دلیل ایجاد این کسب و کار هست فقط یک بازار هدف را برای خودمان انتخاب میکنیم و سعی میکنیم فقط با این یک بازار هدف همکاری داشته باشیم در صورتی که اگر بدون تاسب به کسب و کار نگاه کنیم و دقیقتر بازار هدف را مورد بررسی قرار دهیم متوجه میشویم که تا به حال یک قطره از دریای بازار هدفمان را دنبال می کردیم.

البته تعصب در کسب و کار بسیار خوب هست اما باید این تاسب را کاملا مدیریت کنیم تا به جای نیروی تخریب کننده نیروی سازنده باشد.

در ایجاد و رشد کسب و کار مهمترین بخش که موجب رشد در کسب و کار می شود بخش : مدیریت زمان ، مدیریت عوامل داخلی و مدیریت عوامل خارجی است که این سه بخش کاملا عوامل تاثیر گذار در روند رشد کسب و کار ما است.اگر هر کدام از این بخش ها را نادیده بگیریم و یا وقت کمتری برای بررسی قرار دهیم قطعا شکست خواهیم خورد.

و قسمت مهم دیگر داشتن یک بوم کسب و کار دقیق و کامل است که به تمام سوالات حوضه فعالیت پاسخ روشن و شفاف و البته صادق داده باشیم. داشتن استراتژی کسب و کار نیز بخشی دیگر از روند رشد کسب و کار است که می تواند نیروی تخریب کننده یا سازنده باشد.

مدیریت زمان در رشد کسب و کار

مدیریت زمان بخش مهمی در فرایند رشد کسب و کار است که با بررسی دقیق این بخش مشخص می شود که چه کاری را در چه زمانی انجام دهیم و یا انجام یک فرایند چقدر زمان میبرد تا به نقطه مورد نظر ما برسد.

اگر ما و کسب و کارمان از مدیریت زمان مناسبی برخوردار نباشیم با انجام کارهای اشتباه و یا گره خوردن کارها درهم باعث نابودی و یا فلج شدن بیزینسمان می شویم.

اگر مدیریت زمان مناسبی داشته باشیم حتی با انجام دادن کار اشتباه و بروز مشکلات خیلی راحت میتوانیم این مشکلات را جمع کنیم که زمان کمتری از ما و فعالیتمان گرفته شود.

مدیریت عوامل داخلی در رشد کسب و کار

از زمان شروع کسب و کار افرادی با ما همراه خواهند شد که قرار است در این مسیر همراه و کمک کننده ما باشند تقریبا ما میتوانیم این افراد و همراهان را پایه و اساس کسب و کار خود قرار دهیم این افراد می توانند :

1 . کارگران

2 . کارمندان

3 . مدیران

4 . روسا

در چارت سازمانی کسب و کار ما باشند به این افراد میتوان به عنوان عوامل داخلی یاد کرد چرا که این افراد با هسته کسب و کار در ارتباط هستند و تمام اتفاقاتی که داخل خود کسب و کار رخ دهد عوامل داخلی است که اگر مدیریت نشوند ما و فعالیتمان را از داخل نابود می کنند.

مدیریت عوامل خارجی در رشد کسب و کار

از زمان شروع کسب و کار یک سری عوامل در خارج کسب و کار ما وجود دارند که تاثیر مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی فعالیت ما میگذارند که میتوان :

1 . قیمت ارز

2 . ارتباطات

3 . تحریم و ….

باشند. مثلا ما باید مشخص کنیم که اگر قیمت ارز کم یا زیاد شود چه تاثیری بر روی کسب و کار ما میگذارد و یا اگر یک زمان تحریم ها از میان برداشته شوند و یا بیشتر شوند چه تاثیری می توانند بر روی فعالیت ما بگذارند. به همین خاطر ما باید تمام عوامل خارجی که می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر کسب و کار ما تاثیر بگذارند را استخراج کنیم و برای روند تاثیرشان یک برنامه دقیق ایجاد کنیم اگر زمانی بخواهند تاثیر منفی بر کسب و کارمان بگذارند ما برای مقابله آمادگی کامل را داشته باشیم تا مورد خسارت قرار نگیریم و یا این خسارت بسیار کمتر باشد.

استراتژی در رشد کسب و کار

در گذشته استراتژی کسب و کار بسیار در بین کسب و کارها پر رنگ بود چرا که نوسانات بازار بسیار کمتر از حال حاضر بوده و حالت استیبل بیشتر داشته است و با ایجاد یک استراتژی خوب می توانستیم به رشد خودمان ادامه دهیم.

اما در زمان فعلی تنها داشتن یک استراتژی چاره کار نخواهد بود بلکه ما باید استراتژی های مختلفی برای شرایط مختلف داشته باشیم البته باید این استراتژی ها طوری چیده شوند که در زمان تغییر استراتژی کاری از انعطاف قابل قبولی برخوردار باشد.

به زبان ساده کسب و کارها باید به سمت داشتن استراتژی پویا بروند چرا که داشتن استراتژی ایستا دیگر چاره کار نیست.

نتیجه گیری :

ما برای راه اندازی یک کسب و کار نباید با تعصب کورکورانه برخورد کنیم بلکه باید طوری تاسب داشته باشیم که در راستای سازندگی باشد و باید بازار هدف خود را کاملا بررسی کنیم و از تمام پتانسیل بازار هدف استفاده کنیم برای رشد کسب و کار باید عوامل داخلی و خارجی و زمان را کاملا مدیریت کنیم تا از هر جای مسیر که نیاز به برگشت بود ضرر کمتری را متقبل شویم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

معرفی الگوریتم رقص گوگل
الگوریتم پیج رنک چیست ؟
جوملا چیست ؟
طراحی سایت بدون کد نویسی؟
ویژگی سایت خوب
چرا طراحی لوگو مهم است ؟

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • شیراز - پارک علم و فناوری فارس
  • 09170440148
  • info@mr-moosavi.ir
درباره ما

سلام و درود

من پدرام موسوی هستم فارغ التحصیل رشته نرم افزار از دانشگاه آزاد واحد شیراز.

چیزی حدود به 10 سال سابقه فعالیت در زمینه برنامه نویسی موبایل و ساخت وب سایت برپایه پی اچ پی و وردپرس دارم.به زبان های برنامه نویسی جاوا،پی اچ پی،دارت تسلط دارم و با دیتابیس های مای اسکیوال، اس کیو ال سرور و اوراکل و اس کیولایت کار کردم.

من تمام علم و دانشی که دارم را برای کمک به شما در اختیارتان قرار خواهم داد.

موفق و پیروزباشید.

آخرین مقالات

تمامی حقوق این قالب متعلق به پدرام موسوی می باشد.